Pro-Act IT / Vacatures / 3e lijns Werkplekbeheerder – Amsterdam

3e lijns Werkplekbeheerder – Amsterdam

Introductie

Voor onze eindklant in Amsterdam zijn wij op zoek naar een 3e lijns werkplekbeheerder Ivanti – Windows 7.

  • Start: zo snel mogelijk
  • Inzet: 36 uur per week
  • Duur: 6 maanden met optie op verlenging
  • Tarief: marktconform

Eventuele intakegesprekken vinden plaats op vrijdag 1 november 2019 tussen 09:00 en 12:00 uur.

Organisatie

De IT organisatie van onze eindklant in Amsterdam is onderverdeeld in 3 Solutions: Cloud, Digital Workplace en Internet of Things. Solution Digital Workplace is verantwoordelijk voor het leveren van de digitale werkplek aan de medewerkers.

De Solution Digital Workplace bestaat uit 3 teams: Customer Service, Support en Desktop. Dit zijn in totaal 34 FTE. Team Customer Desktop is 1 van deze 3 teams. Het team bestaat uit technisch specialisten op het gebied van VDI, Packaging, Mobile Device Management, Windows 7/10 en functioneel beheer van diverse aan de desktop gerelateerde applicaties. Het team werkt volgens de Agile principes en realiseert op basis van userstory’s de wensen van de diverse klanten.

De VDI werkplek is op dit moment gebaseerd op VMware View, VMware, Windows 7 en Office 365. Deze draait op eigen hardware op het eigen datacenter. Hier draaien 1500 concurrent VDI’s. Naast de VDI werkplek zijn er ook nog 150 fat clients en 400 laptops die voor specifieke werkplek behoeftes worden ingezet. De laptops zijn deels al voorzien van Windows 10 en worden beheerd door Microsoft Intune.

Functie

Het team Customer Desktop beheert en ontwikkelt de virtuele werkplek. Jij zorgt ervoor dat ruim 2000 medewerkers dagelijks hun werk kunnen doen. De virtuele werkplek is gebouwd op een VDI concept op basis van VMware, Microsoft en Ivanti. Op dit moment is onze eindklant bezig om over te gaan naar een nieuwe VDI omgeving op basis van Windows 10. De huidige medewerkers richten zich op het opbouwen van de nieuwe omgeving. Om het beheer op de huidige omgeving te kunnen blijven doen zijn wij op zoek naar een Desktop Beheerder die helpt met het uitvoeren van de dagelijks beheer taken in de 3e lijn in de omgeving Windows 7.

Dit ga je doen

  • Je bent verantwoordelijk voor de meldingen die binnenkomen via Topdesk, lost incidenten op en voert wijzigingen uit;
  • Je zorgt ervoor dat de werkplek goed beschikbaar is;
  • Je voert, waar nodig, updates, bugfixes en nieuwe releases door.

Functie-eisen

  • Je hebt een relevante ICT-opleiding en minimaal hbo werk- /denkniveau;
  • Je hebt aantoonbare ervaring in het bieden van 3e lijns ondersteuning;
  • Je bent proactief en beschikt over een goed analytisch vermogen en zeer sterke troubleshooting skills en oplossend vermogen;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met Ivanti (voorheen RES) Automation en Workspace;
  • Aantoonbare ervaring met VDI omgevingen en thin clients;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in het werken in een grote IT omgeving;
  • Kennis van Office 365, VMware Horizon View, Powershell, en Microsoft Azure is een pré;
  • Je bent in staat zowel zelfstandig als in een team goed te functioneren.

Aanbod

Graag ontvangen wij van geschikte kandidaten het volledige cv waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie waarom hij/zij zichzelf geschikt acht voor deze functie. Hoelang wij deze gegevens bewaren en andere aan onze diensten gerelateerde AVG zaken zijn te lezen in ons privacy statement, voor partners verwijzen we graag naar het statement voor partners. Uw aanbieding dient VOLLEDIG te zijn en voorzien te zijn van:

  • Naam
  • Woonplaats
  • Beschikbaarheidsdatum
  • Hoeveel uur per week
  • Eigen medewerker of freelance
  • Vakantie
  • Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten

Inlichtingen

Linda Ramaaker, Lisa Brouwer en Nikky Kempe 023-5383444

Top