Pro-Act IT / Vacatures / ICT / Kwartiermaker portfoliomanagement – Amsterdam

Kwartiermaker portfoliomanagement – Amsterdam

Introductie

Voor onze directe eindklant, de Hogeschool van Amsterdam, waar wij middels een gewonnen aanbesteding preferred supplier zijn, zijn wij op zoek naar een kwartiermaker portfoliomanagement voor de afdeling Digitale Strategie en Informatiebeleid (DSI).

  • Start: zo snel mogelijk
  • Duur: 3 maanden, met optie op verlenging (verwacht tot tenminste einde van het jaar)
  • Inzet: 24 uur per week
  • Tarief: marktconform
  • Locatie: hybride

Organisatie

Voor de centrale stafafdeling Digitale Strategie en Informatiebeleid (DSI), onderdeel van de bestuursstaf HvA, zijn wij op zoek naar een kwartiermaker portfoliomanagement gericht op informatievoorziening en -vernieuwing. De afdeling digitale strategie en informatiebeleid is een adviserend en sturend orgaan dat inhoud geeft aan de lange termijn strategie op het gebied van digitaliseringen van de projecten portefeuille, waarmee de HvA zorgt dat deze tot uitvoering komt. De beide kernaspecten van portfoliomanagement, te weten managen van de investeringen alsmede het bewaken van de executie van de investeringen, maken deel uit van de functie.

Functie

De huidige situatie kenmerkt zich door vele veranderingen. Er lopen diverse uiteenlopende projecten en alignement met de digital strategie is een belangrijk thema. Cruciaal hierbij is dat niet alleen aansluiting bij de centrale organisatie, maar ook bij de faculteiten gevonden wordt. Daarnaast is er een nauwe relatie met de centrale diensten, waar de uitvoering van de portfolio voor een deel belegd is.

De werkzaamheden zullen dus zeer divers zijn. Omdat men zoekende is naar de juiste invulling voor het projectportfoliomanagement ziet de HvA graag een kwartiermaker die deze rol gaat vormgeven. Aan de ene kant dienen operationele processen vorm gegeven en afgestemd te worden, anderzijds is strategisch inzicht nodig. Enkele processen zijn reeds operationeel, andere dienen te worden opgezet en ingericht. Vooral op het gebied van projecthygiëne en benefitsmanagement zijn nog stappen te zetten.

Functie-eisen

  • Uitgebreide kennis en ervaring van portfoliomanagement, liefst binnen een hoger onderwijsinstelling of de overheid;
  • Kennis van digitalisering en strategische alignement vraagstukken;
  • Kennis van verschillende concepten en ervaring met hybride projectmethoden, zowel op het gebied van traditioneel als Agile projectmanagement;
  • Goede kennis van verschillende aspecten van projecthygiëne, zoals benefitsmanagement, Agile – en traditioneel budgetteren, voortgangsrapportages, portfolio-risicomanagement en governance vraagstukken;
  • Portfolio ervaring binnen een digitaliseringsprogramma is een pré;
  • Proactief en snel in het inwerken en opleveren;
  • Aantoonbare analytische en conceptuele vaardigheden;
  • Gestructureerde en planmatige aanpak.

Aanbod

Graag ontvangen wij van geschikte kandidaten het volledige cv waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt. Hoelang wij deze gegevens bewaren en andere aan onze diensten gerelateerde AVG zaken zijn te lezen in ons privacy statement, voor partners verwijzen we graag naar het statement voor partners.

Uw aanbieding dient VOLLEDIG te zijn en voorzien te zijn van:

  • Naam;
  • Woonplaats;
  • Beschikbaarheidsdatum;
  • Hoeveel uur per week;
  • Eigen medewerker of freelance;
  • Vakantie;
  • Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten.

Inlichtingen

Nikky Kempe 023-5383444 / 06-15961514

Top