Pro-Act IT / Vacatures / ICT / Projectleider informatiehuishouding – Den Haag

Projectleider informatiehuishouding – Den Haag

Introductie

Voor onze eindklant de Tweede Kamer in Den Haag, waar wij preferred supplier zijn, zijn wij op zoek naar een projectleider informatiehuishouding.

  • Start: 1 juni 2022
  • Eind: 31 december 2022, met optie op verlenging
  • Inzet: 36 uur in de week
  • Tarief: marktconform

Organisatie

Het CIO Office draagt met de inzet van Informatievoorziening (IV) bij aan een omgeving waarin Kamerleden, fractiemedewerkers en de ambtelijke organisatie hun werk effectief kunnen uitvoeren. Het CIO Office helpt de organisatie bij het realiseren van organisatiedoelstellingen door optimale inrichting van IV. Het CIO Office maakt strategie en beleid op het IV-domein en adviseert hierover, is verantwoordelijk voor de architectuur, stelt kaders en richtlijnen op en is verantwoordelijk voor het (project- en applicatie-) portfoliomanagement. Het CIO Office is tevens de opdrachtgever van het programma ‘Verbetering Informatiehuishouding Tweede Kamer’.

Aanleiding

Het programma Verbetering Informatiehuishouding Tweede Kamer (VITK) heeft als doel de kwaliteit van de informatiehuishouding te verbeteren en om de bijbehorende processen, procedures en benodigde medewerkers en kennisniveau te implementeren. Dit is nodig zodat de Tweede Kamer haar wettelijke verplichtingen en haar eigen streven naar meer transparantie kan nakomen en realiseren. Het programma omvat meerdere, onderling afhankelijke projecten, zoals emailarchivering, IHHvakmanschap, archiving-by design, procesinventarisatie en de implementatie van een document management systeem.

Functie

Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het plannen, organiseren, aansturen en realiseren van één of meer projecten, die bijdragen aan de doelstelling van het programma VITK. Je legt verantwoording af aan de programmamanager over de voortgang van jouw projecten. Je adviseert over de inrichting en aanpak van het project en je hebt te maken met verschillende schakels, zowel intern (medewerkers) als extern (leveranciers). Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van de projectresultaten. Aan de hand van informatie uit verschillende bronnen en in nauwe afstemming met betrokkenen ben je verantwoordelijk voor het opstellen van alle relevante documenten, zoals projectplannen.

Werkzaamheden:

  • Opstellen van plannen van aanpak, planning en overige benodigde projectstukken;
  • Coördineren van werkzaamheden van projectmedewerkers;
  • Sturen op de voortgang, budget, scope, kwaliteit en onderlinge afstemming van de werkzaamheden;
  • Opstellen van projectvoortgangsrapportage;
  • Aanleveren van input voor de programmavoortgangsrapportages;
  • Voorbereiden van besluitvorming over de inhoudelijke en operationele aspecten van het project;
  • Stakeholdermanagement.

Functie-eisen

  • Je hebt academisch werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal vier jaar aantoonbare kennis van en ervaring met projectmanagement op gebied van informatievoorziening en informatiehuishouding;
  • Je hebt minimaal twee jaar ervaring met werken bij de overheid;
  • Je bent Prince2 of IPMA-D gecertificeerd;
  • Je hebt affiniteit met de overheid in het algemeen en met het werk van de Tweede Kamer in het bijzonder;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Kerncompetenties

  • Resultaatgericht;
  • Organisatiesensitief;
  • Proactief;
  • Communicatief vaardig;
  • Flexibel handelend;
  • Je weet jouw projectteam te motiveren.

Aanbod

Graag ontvangen wij van geschikte kandidaten het volledige cv waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt. Hoelang wij deze gegevens bewaren en andere aan onze diensten gerelateerde AVG- zaken zijn te lezen in ons privacy statement, voor partners verwijzen we graag naar het statement voor partners.

  • Naam;
  • Woonplaats;
  • Beschikbaarheidsdatum;
  • Hoeveel uur per week;
  • Eigen medewerker of freelance
  • Vakantie;
  • Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten.

Inlichtingen

Linda Ramaaker 06-54944010/ 023-5383444

Top