Pro-Act IT / Vacatures / ICT / Projectmanagement ondersteuner – Utrecht

Projectmanagement ondersteuner – Utrecht

Introductie

Voor onze directe eindklant Universiteit Utrecht, waar wij middels een gewonnen aanbesteding preferred supplier zijn, zijn wij op zoek naar een projectmanagement ondersteuner.

  • Start: 21 juni 2021
  • Eind: 31 augustus 2021 met optie op verlenging
  • Inzet: 16 uur per week (mogelijk bij een verlenging 32 uur)
  • Tarief: Marktconform

Organisatie

De directie Information & Technology Services (ITS) levert IT-diensten aan alle medewerkers en studenten (totaal ruim 40000 gebruikers) van de Universiteit Utrecht. De directie ITS is opgedeeld in een drietal clusters, met daarin in totaal 12 afdelingen. ITS werkt continu aan de verbetering van haar dienstverlening, veelal in de vorm van projecten waarin in toenemende mate sprake is van een Agile aanpak.

Functie

Het project Solis Cloud vanuit de afdeling User Collaboration Services heeft als doel het volledig opzetten van de nieuwe (digitale) werkplek voor medewerkers, waaronder docenten en onderzoekers. De besturing van het project zal worden uitgevoerd middels een hybride vorm van Prince2 en Agile-/Scrummethodiek. Binnen het ITS-cluster infrastructuur is dit één van de eerste projecten dat Agile zal worden aangevlogen. Als project management ondersteuner weet jij dan ook de verbinding te maken tussen de aan te leveren documentatie volgens Prince2 en het ondersteunen van de backlog voor het projectteam volgens Scrummethodiek.

Binnen het programma ondersteun je de programmamanager en de Product Owner. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van het programma in brede zin, zoals het zelfstandig maken van rapportages, het bewaken van processen en het vastleggen van vergaderingen. Ook kun je een efficiënte communicatie bewerkstelligen tussen verschillende afdelingen, faculteiten en het project. Uiteraard werkt de UU in verband met Corona (grotendeels) vanaf huis. Een extra uitdaging dus voor de projectmanagement ondersteuner om het team digitaal te faciliteren.

Functie-eisen

  • Je beschikt minimaal over een hbo-diploma;
  • Minimaal één jaar relevante en aantoonbare projectmanagement ervaring;
  • Aantoonbare ervaring met Prince2 en/of Scrum/Agile werkmethodiek;
  • Aantoonbare ervaring met het opstellen van (financiële) rapportages;
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en kan daarnaast goed structureren en documenteren;
  • Je bent communicatief vaardig en hebt ervaring met communiceren vanuit projecten;
  • Veel gevoel voor onderlinge samenwerking (ook buiten de eigen kaders);
  • Je bent nauwkeurig en zelfstandig;
  • Je bent stressbestendig en kunt goed werken onder hoge druk;
  • Je bent een teamspeler en motivator;
  • Je hebt affiniteit met de ontwikkeling, vernieuwing of uitrol van werkplekomgevingen;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met projectmatig werken;
  • Je hebt sterke contactuele eigenschappen;
  • Je hebt ervaring met communiceren op tactisch en operationeel niveau;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Je beschikt over politiek- bestuurlijke sensitiviteit;
  • Je bent flexibel en wendbaar.

Aanbod

Graag ontvangen wij van geschikte kandidaten het volledige cv waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt. Hoelang wij deze gegevens bewaren en andere aan onze diensten gerelateerde AVG zaken zijn te lezen in ons privacy statement, voor partners verwijzen we graag naar het statement voor partners.

Uw aanbieding dient VOLLEDIG te zijn en voorzien te zijn van:

  • Naam;
  • Woonplaats;
  • Beschikbaarheidsdatum;
  • Hoeveel uur per week;
  • Eigen medewerker of freelance;
  • Vakantie;
  • Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten.

Inlichtingen

Linda Ramaaker 023-5383444

Top