Privacy Officer

geplaatst: 24 april 2024 verloopt: 29 april 2024
Uren per week
40 uur per week
Regio
Omgeving Zuid-Holland
Reageren

Privacy Officer

Voor onze directe eindklant in omgeving Zuid- Holland, zijn wij op zoek naar een Privacy Officer.

  • Start: 20 mei 2024
  • Eind: december 2024, met optie tot verlenging
  • Inzet: 40 uur per week
  • Tarief: marktconform
  • Locatie: hybride, maandag en donderdag op kantoor

Opdrachtomschrijving

Het Privacy Office bestaat uit een team van 10 personen, waarvan Privacy Officers, iemand voor awareness, een administratieve kracht en een teamleider / CPO. De Privacy Officers adviseren en ondersteunen de faculteiten, diensten en Expertise Centra, houden zich bezig met AVG-compliance en de ontwikkeling en implementatie van beleid. Zij zijn onder andere betrokken bij het uitvoeren van Data Protection Impact Assessments, beoordelen van verwerkersovereenkomsten, projecten (privacy by design), het afhandelen van datalekken en het afhandelen van verzoeken van betrokkenen. Ze werken deels in de eerste en deels in de tweede lijn van privacy en zijn aanspreekpunt voor de andere eerste lijnmedewerkers (afhankelijk van de decentrale organisatie). Tot slot fungeren zij als aanspreekpunt voor privacy-kwesties en onderhouden zij nauw contact met de Functionaris Gegevensbescherming. De verschillende organisatieonderdelen worden door het team bediend, waarbij momenteel iedere Privacy Officer voor 1 of meerdere onderdelen aanspreekpunt is. Het Privacy Office heeft een roerige tijd achter de rug en is nu in staat weer te gaan bouwen aan een robuust team en een hogere privacy volwassenheid van de organisatie. Dat gebeurt deels met externe collega’s.

Jouw werkzaamheden

  • Het beoordelen van verwerk overeenkomsten;
  • Het op je vakgebied interpreteren en verwerken van verzoeken vanuit de diensten en faculteiten;
  • Het optreden als aanspreekpunt, adviseur en regievoerder bij mogelijke datalekken;
  • Het zijn van aanspraakpunt voor verschillende afdelingen waar samenwerkingsverbanden mee zijn;
  • Het maken en beoordelen van DPIA’s en DTIA’s;
  • Het beoordelen van onderzoeksvoorstellen op het vlak van privacy;
  • Het creëren van awareness op privacy gebied in de organisatie;
  • Het opstellen, toetsen en zo nodig herzien van privacy beleid, privacy verklaringen en/of (standaard) processen.

Functie-eisen

  • Je beschikt over hbo/wo werk-/denkniveau (bij voorkeur jurist);
  • Je hebt 3 tot 5 jaar ervaring als Privacy Officer;
  • Je hebt een certificering op Privacy (CIPP/E of vergelijkbaar)
  • Je hebt een juridische achtergrond en interesse;
  • Je bent kenner van het privacy vakjargon;
  • Je hebt aantoonbare affiniteit en ervaring met het werken in een complexe, gedecentraliseerde publieke instelling;
  • Je bent vaardig in Nederlands en Engels.

Interesse?

Graag ontvangen wij van geschikte kandidaten het volledige cv waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt. Hoelang wij deze gegevens bewaren en andere aan onze diensten gerelateerde AVG zaken zijn te lezen in ons privacy statement, voor partners verwijzen we graag naar het statement voor partners.

Uw aanbieding dient VOLLEDIG te zijn en voorzien te zijn van:

  • Naam;
  • Woonplaats;
  • Beschikbaarheidsdatum;
  • Hoeveel uur per week;
  • Eigen medewerker of freelance;
  • Vakantie
  • Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten.
Reageren
Heb je een vraag over deze interim opdracht?
Contact met
Assistent Head of Hiring Consultants
Lisa van den Nouwland

Wat gebeurt er na je reactie?

1. Sollicitatie
2. Interview Pro-Act IT
Hierin wordt alles besproken. Na dit gesprek hoor je of je geschikt bent voor de functie.
3. Gesprek met opdrachtgever
4. Overeenkomst tekenen
5. Aan de slag
Je gaat aan de slag bij de opdrachtgever.

Veelgestelde vragen

Wat zijn de voordelen van reversed billing voor mij als leverancier of zzp’er?

Reversed billing stroomlijnt het facturatieproces op een manier waar we allemaal beter van worden:

  • Gewerkte uren worden sneller uitbetaald.
  • Door minder papierwerk beperken we administratieve rompslomp.
  • De automatische koppeling van urenformulieren en facturen zorgt voor minder fouten.
  • Het facturatieproces is 100% transparant voor alle betrokkenen.
Leveren jullie aan tussenpartijen?

Nee, wij werken altijd direct samen met de eindklant.

Wat is jullie onderscheidend vermogen?

Onze ervaring op het gebied van IT in de sectoren overheid, zorg, onderwijs en corporate business, onderscheidt ons op de markt. Daarnaast is onze persoonlijke aandacht voor de mensen waarmee we werken een onderscheidend vermogen. We begrijpen daardoor goed wat de behoeften zijn van alle partijen en bouwen vertrouwde langetermijnrelaties op.

Kunnen jullie ervoor zorgen dat ik mijn factuur sneller betaald krijg?

Ja, bij aanvang van de samenwerking maken we hier samen afspraken over.